📢 Не просто наставник, а архітектор особистості
У освітньому процесі є фігура, чия робота часто виходить за межі навчального плану, — це класний керівник. Його місія у формуванні особистості учня є вирішальною і незмінно важливою, особливо в умовах реформування сучасної професійної освіти.
🌟 Ключова роль у розвитку особистості
Класний керівник – це не лише адміністратор класного журналу, а й ключовий координатор, наставник та помічник для кожного учня. Його робота охоплює три фундаментальні напрями:
- Формування цінностей: Саме класний керівник допомагає підліткам орієнтуватися у складному світі, прищеплює моральні принципи, повагу до праці, відповідальність та громадянську свідомість. Він створює атмосферу, де ціннісно-смислові орієнтири не просто проголошуються, а проживаються.
- Створення колективу: Класний керівник перетворює групу індивідів на згуртований, функціональний колектив. Він вчить учнів спілкуватися, вирішувати конфлікти, працювати в команді та приймати відмінності одне одного, що є критично важливим для їхнього майбутнього професійного життя.
- Індивідуальна підтримка: Кожен учень має унікальні потреби, таланти та труднощі. Класний керівник виступає як перший психолог, який помічає зміни в настрої, допомагає подолати навчальні чи особисті виклики, направляє до профорієнтації та розкриття індивідуального потенціалу.
💡 Міст між школою та сім’єю
Крім роботи з учнями, класний керівник є головним сполучною ланкою між закладом освіти, батьками та іншими педагогами. Він забезпечує єдність виховного впливу, інформує батьків про успіхи та потреби їхніх дітей, та разом із сім’єю працює на благо гармонійного розвитку молодої людини.
Робота класного керівника — це щоденний, часто непомітний, але безцінний внесок у майбутнє нашої країни. Це інвестиція в молодь, яка завтра формуватиме суспільство. Ми висловлюємо велику вдячність нашим класним керівникам за їхню відданість, терпіння та професіоналізм!
Нормативні документи, які регулюють роботу класного керівника в закладах професійної освіти
- Конституція України Дата прийняття: 28 червня 1996 року.
- Закон України “Про освіту” Дата прийняття: 5 вересня 2017 року (№ 2145-VIII).
- Закон України «Про професійну освіту» Дата прийняття: 21 серпня 2025 року (№ 4574-IX).
- Типове положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти Дата прийняття: 6 вересня 2000 року (наказ Міністерства освіти і науки № 434).
- Наказ Міністерства освіти і науки України Про затвердження професійного стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти» Дата прийняття: від 29 серпня 2024 р. № 1225
- Лист Міністерства освіти і науки України «Про методичні рекомендації» Дата прийняття: від 04 вересня 2024 р. № 6/688-24
- Постанова Кабінет Міністрів України «Про забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах» Дата прийняття: від 1 червня 2020 р. № 585
- Наказ міністерство освіти і науки України «Про затвердження Орієнтовного положення про організацію і проведення виховної роботи в професійно-технічних навчальнихзакладах Міністерства освіти і науки України» Дата прийняття: від 16.04.2002 № 257
- Закон України “Про засади державної політики національної пам’яті Українського народу” Дата прийняття: від 21.08.2025 № 4579-IX
- Ужгород прийняв I Обласний фестиваль кар’єри «Платформа твоїх можливостей»Ужгород, 14 жовтня В Ужгороді відбувся Перший обласний фестиваль кар’єри «Платформа твоїх можливостей». Захід став… Read more: Ужгород прийняв I Обласний фестиваль кар’єри «Платформа твоїх можливостей»
- Весело і корисноГра як метод і форма навчання — це потужний інструмент, що перетворює засвоєння знань на… Read more: Весело і корисно
- Щирі вітання з відзнакою!Шановні колеги, Олесю та Іване! Колектив Перечинського професійного ліцею щиро вітає вас із заслуженим визнанням!… Read more: Щирі вітання з відзнакою!